Ładowanie

Aktualności

Wipasz na targach Anuga 2019

W dniach 05 – 09 października w Kolonii odbyły się targi spożywcze Anuga, które w opinii wielu ekspertów branży uważane są za najważniejsze na świecie. Anuga wyróżnia się spośród innych targów bardzo szeroką listą wystawców z branży mięsnej, a dorównać jej mogą targi Gulfood w Dubaju. W tyle pozostają europejscy konkurenci tacy jak: paryski Sial, barcelońska Alimentaria czy londyńskie IFE.

 

 

Tegoroczna ANUGA była jubileuszowa, obchodziła bowiem swoje setne urodziny. W roku 1919 gospodarzem targów był Stuttgart, który zgromadził 200 wyłącznie niemieckich handlarzy żywności. Dzisiejsza Anuga to prawie 7,5 tysiąca wystawców, z ponad 100 krajów, których ofertę poznaje 165 tysięcy odwiedzających. Targi ANUGA to także tematyczne imprezy towarzyszące jak np. Foodservice Power Breakfast, prezentujący najnowsze trendy na rynku Horeca, Organic Forum dotyczące rynku produktów ekologicznych (organic, bio), panel dotyczący rynku Halal czy forum dyskusyjne dotyczące zjawiska dezinformacji w branży spożywczej. Dla firmy Wipasz targi ANUGA to również możliwość wymiany doświadczeń z prawie tysiącem wystawców związanych z branżą mięsną: producenci, dalsi przetwórcy, pośrednicy.

 

 

 

WIPASZ po raz kolejny obecny był w Kolonii w charakterze samodzielnego wystawcy. W związku z tym, że rok 2019 jest również jubileuszowy dla Firmy Wipasz, Dział Marketingu mocno zaakcentował 25-letnie doświadczenie w branży we wszystkich materiałach drukowanych jak i w aranżacji stoiska. W związku z otwarciem nowego Zakładu Drobiarskiego Wipasz w Międzyrzecu Podlaskim istotne było stworzenie odpowiedniej przestrzeni do prowadzenia wielu rozmów biznesowych. Spotkania odbywały się w czterech wydzielonych obszarach stoiska, a strefa VIP stwarzała możliwość negocjacji handlowych z naszymi kluczowymi partnerami. Półotwarta kuchnia pozwoliła jednym z najlepszych polskich kucharzy prowadzić pokazy tzw. live cooking, czyli gotowania na żywo, a odwiedzającym nasze stoisko na degustację wyszukanych potraw na bazie mięsa z kurczaka.

Targi ANUGA to oprócz nawiązywania nowych kontaktów handlowych, także znakomita okazja do spotkań z obecnymi partnerami biznesowymi. To właśnie bezpośrednie relacje i regularny kontakt stanowią gwarancję udanego handlu. Otwarcie latem br. nowego Biura Sprzedaży w Warszawie, dało możliwość prowadzenia rozmów z zagranicznymi klientami w dogodnej dla nich lokalizacji. Wielu gości odwiedzi nas jeszcze w tym roku. Bezpośrednie kontakty są konieczne by w pełni wykorzystać potencjał rozmów na targach.

Cele, które Dział Handlu wyznaczył przed targami to między innymi rozszerzenie współpracy i pozyskanie klientów z sektora przetwórczego. Już dziś WIPASZ współpracuje z kluczowymi europejskimi producentami, jednak wraz z uruchomieniem nowego zakładu zostały uwolnione kolejne moce produkcyjne dla klientów B2B. Jest to segment bardzo wymagający, który oczekuje produktu przygotowanego zgodnie z indywidualną szczegółową specyfikacją, o powtarzalnej jakości, wyprodukowanej przez zakład spełniający najwyższe standardy dotyczące procesu i bazy surowcowej. Następstwem rozmów będą wizyty nowych klientów w zakładzie w Międzyrzecu Podlaskim, mające charakter klienckich audytów jakościowych. Zakończone sukcesem audyty BRC i IFS są warunkiem rozpoczęcia współpracy. Klienci tego segmentu oczekują certyfikatów dotyczących surowca, takich jak: QS, Red Tractor, GAP, Genesis GAP Chicken czy IKB Kip. Dla wielu z nich istotną kwestią jest wdrożenie przez zakład standardów właściwych dla powyższych systemów również na fermy nie będące certyfikowane w jednym z powyższych standardów.

Realizując założenia strategii sprzedaży WIPASZ dotyczącej dywersyfikacji rynków zbytu, wiele uwagi poświęciliśmy klientom krajów, w których nie jesteśmy obecni we wszystkich kanałach dystrybucji. Kanał nowoczesny w Niemczech jest interesującym kierunkiem. Kolejnymi kierunkami rozwoju to kraje Europy Środkowej: Czechy, Węgry, Rumunia. W dłuższej perspektywie planujemy powrót na wymagający rynek skandynawski, dostarczając surowiec zarówno do przetwórców, jak też do HoReCa.

Wielu nowych kontrahentów oczekuje uzyskania przez WIPASZ uprawnień eksportowych na Chiny i rozpoczęcia regularnej współpracy na tym rynku.

Targi ANUGA to także świetna okazja do zapoznania się z działaniami konkurencji w zakresie nowych produktów, form opakowań, rozwiązań technologicznych. Z tego względu targi były okresem intensywnej pracy dla działu rozwoju nowych produktów i działu technologii. WIPASZ jest bowiem w przededniu decyzji dotyczącej inwestycji w linię produktów z wartością dodaną i rozwoju swojego portfolio. W kręgu zainteresowań pozostały produkty obrobione termicznie czy produkty panierowane. Nowym konceptom dotyczącym opakowań jednostkowych charakterystycznych dla segmentu tzw. żywności wygodnej.

Targi ANUGA odbywały się w okresie panicznego spadku cen mięsa z kurczaka, co naturalnie stało się tematem wielu rozmów handlowych. Nadprodukcja mięsa drobiowego zmusza polskich producentów do rywalizacji zarówno z krajowymi producentami, jak też największymi eksporterami drobiu na świecie: Tajlandią i Brazylią. Właściwa strategia sprzedaży jest dziś warunkiem zachowania rentowności biznesu.

WIPASZ buduje swoją przewagę konkurencyjną na trzech filarach: zarządzanie relacjami biznesowymi, technologia i jakość.

Dziś profesjonaliści oczekują, że będą obsługiwani przez profesjonalistów. Rozmowy handlowe dotyczą już nie tylko ceny i dostępności produktu, ale także rozwiązań, które zbudują sukces naszych klientów. WIPASZ świadomie zarządza swoim portfelem klientów, pozyskując nowych partnerów z sektora B2B, jednocześnie rozwijając klientów kanału nowoczesnego, alokując produkcję odpowiednio na dwóch zakładach.

WIPASZ wykorzystuje najnowocześniejszą technologię, która gwarantuje nieprzerwaną produkcję w linii, gdzie ręczna praca z surowcem jest ograniczona do minimum, co w sposób oczywisty przekłada się na jakość produktu. Jednocześnie mogąc korzystać z różnych form pakowania, dodajemy wartości każdemu wyprodukowanemu kilogramowi. Podkreślamy nasze atuty dotyczące dobrostanu zwierząt: integracja procesu, ścisła współpraca z hodowcami, własny transport żywca, nowoczesny obszar przyjęcia żywca i uboju. Jakość potwierdzona certyfikatem QS czy bardzo szczegółowymi audytami klientów, jak chociażby kilkudniowy audyt KFC. Wykorzystując przewagę technologii i jakości Dział Handlu przedstawia klientom rozwiązania, które rozwiną ich biznes. Takie podejście jest dla nas szansą by lepiej dopasować i rozwijać swoje portfolio, tak by cały czas być o krok przed konkurencją.

Targi ANUGA 2019 pozwoliły rozszerzyć bazę nowych klientów WIPASZ, a dalsze działania handlowe skierowane będą na zbudowanie regularnego biznesu.

Maciej Stawicki - Export Manager

 

Nr Umowy: POIR.01.01.01-00-1071/19-00
 

 

Wipasz S.A. podjął decyzje o realizacji dwóch projektów w miejscowości Kwasówka (gmina Drelów, powiat bialski, województwo lubelskie). 

 

Pierwszy to projekt badawczo rozwojowy pn. Rozwój polskiej branży drobiowej poprzez opracowanie wzorcowego modelu hodowli Kurczaka Polskiego współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020). Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju 6/1.1.1/2019 - Szybka ścieżka. 


Całkowita kwota kosztów kwalifikowalnych projektu wynosi 15 489 200,78 zł. Instytucja Pośrednicząca, tj. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przyznało Spółce WIPASZ SA dofinansowanie w kwocie nie przekraczającej 6 195 680,30 zł, co stanowi 40% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach Projektu. 

 

Celem prac B+R zaplanowanych w ramach Projektu jest opracowanie wzorcowego modelu hodowli Kurczaka Polskiego, którego efektem będzie zwiększona wydajność, rentowność, skuteczność programów żywieniowych, zwiększenie dobrostanu zwierząt i możliwości integracji pionowej na trzech szczeblach współpracy, umożliwiając wdrożenie rezultatów Projektu na rynek. 

 

Drugi projekt to inwestycja obejmująca wykonanie prac budowlanych niezbędnych do utworzenia instalacji demonstracyjnej o szacowanym koszcie 13 720 154 złotych oraz kwota 19 392 190 złotych przeznaczona na wytworzenie pasz do demonstracji modelu – te działania będą całkowicie finansowanych ze środków własnych Spółki. 

 

 

Projekt  współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn.
Rozwój polskiej branży drobiowej poprzez opracowanie wzorcowego modelu hodowli Kurczaka Polskiego

Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o nie korzystanie z naszej witryny.